Tuesday 3 January 2023

Rafizi Ramli : Manusia Bodoh

is a song from the Indonesian band called ADA BAND which has been growing in popularity in recent years thanks to the popularity of Tik Tok.

RAFIZI Ramli, the PKR genius boy is fast becoming a moronic act, as the minister stoops to a new level to prove what many suspects, he actually is : An IDIOT.

Manusia bodoh
Yang biarkan semua
Ini permainkanku berulang-ulang kali
Mencoba bertahan sekuat hati

RAFIZI Ramli now claims that the has uncovered some new ways to solve Makaysia's problems. READ : Rafizi jumpa pendekatan baharu tangani isu ekonomi.

BELOW is what Rafizi Ramli claims he has unearthed:

Pada masa sama, menurutnya, usaha mengekang inflasi boleh dilaksanakan di peringkat pembekal seperti mempercepat pelaburan berteknologi tinggi dalam sektor makanan, mengawal harga (subsidi), meningkatkan persaingan pembekal (monopoli) dan menambah bekalan (mengimport).

“Tetapi usaha di sebelah pembekal ini perlu juga diiringi dengan inisiatif di sebelah penawaran, termasuk mengusahakan kenaikan gaji yang munasabah supaya rakyat tidak berasa terlalu terbeban dengan kadar inflasi semasa dan menggalakkan tabiat pengguna yang lebih sensitif kepada harga agar permintaan adalah lebih anjal.

“Soal keperluan menganjak ekonomi negara ke arah ekonomi digital berteraskan inovasi, ekonomi yang seimbang dengan kelestarian alam sekitar, aplikasi teknologi yang meningkatkan produktiviti dan kecekapan. Ini semua matlamat ekonomi yang tidak boleh dipertikaikan.

FOLKS what the MORON above is talking about , you can find it in any book written by a credible economist on how to overcome Inflation. The book won't cost more than RM200, and how much are we paying this Rafizi Ramli JOKER?